Utmaning
Ett ventilationsföretag en aspiration att förbättra sin digitala närvaro. De hade ett fast grepp om sin fysiska marknad men insåg behovet av att stärka sin digitala närvaro för att behålla sin konkurrenskraftiga position och utöka sin kundbas. Det var här utmaningen låg: hur kunde de optimera sin online närvaro för att öka affärsförfrågningar och försäljning?
Strategi
För att adressera denna utmaning, vände sig ventilationsföretaget till Solvify, en expert inom digital marknadsföring. Solvify föreslog en tvådelad strategi: en inledande investering i Google Ads för att driva omedelbar trafik till företagets webbplats, följt av en mer långsiktig SEO-strategi för att säkra företagets plats i sökresultaten.
Approach
Ventilationsföretaget godkände strategin och investerade modigt 2000 kr i Google Ads genom Solvify. Snart började affärsförfrågningar strömma in, vilket genererade en omedelbar avkastning på investeringen. Detta blev snabbt den första indikationen på det värde som Solvify kunde erbjuda.
Med beviset på framgång, fortsatte ventilationsföretaget att investera i fler Google Ads-kampanjer. Deras försäljning sköt i höjden och de upptäckte en kostnadseffektiv metod för att generera leads, med en konverteringskostnad på endast 500kr per lead.
Process och Resultat
Nu motiverade av framgången, valde ventilationsföretaget att utöka sin digitala strategi med Solvify. Deras nya mål var att nå toppen av sökresultaten för “ventilation Stockholm”. Genom en noggrant utformad SEO-strategi, lyckades Solvify inte bara hjälpa företaget att toppa listan i Stockholm, men även att ranka högt i Uppsala, Borlänge, Enköping, Eskilstuna, Falun, Gävle, Jönköping, Karlstad, Katrineholm, Linköping, Norrköping, Nyköping, Södertälje, och Västerås.
Som ett resultat av Solvifys insatser, har ventilationsföretagets omsättning mer än fördubblats varje år sedan samarbetet började. Denna ökade affärsverksamhet har lett till anställning av fler medarbetare och en större marknadsandel.
Den här framgångshistorien lyfter fram Solvifys förmåga att transformera ett företags digitala närvaro och den långsiktiga påverkan det kan ha på organisationens tillväxt och framgång. Ventilationsföretaget började sin resa med en liten budget